Genieten in Azië - Reisverslag uit Kaôh Kŏng, Cambodja van Gabriela Prinzen - WaarBenJij.nu Genieten in Azië - Reisverslag uit Kaôh Kŏng, Cambodja van Gabriela Prinzen - WaarBenJij.nu

Genieten in Azië

Blijf op de hoogte en volg Gabriela

08 Mei 2013 | Cambodja, Kaôh Kŏng

Heej allemaal!

Alweer veeeeeeeel dingen mee gemaakt. De tijd vliegt en ik besef me dat het einde van deze geweldige reis nadert.

Inmiddels Laos & Vietnam bezocht en vele ervaringen rijker.
Party-en in Vang Vieng was heerlijk en ook wel even nodig na drie weken zonder (in Myanmar). Maar het tuben, kajakken en rotsklimmen was ook erg gaaf. Dit alles deden we samen met Maarten uit Amsterdam en later kwam Niki er ook bij. Erg gezellig gehad met z'n allen.
Op 13 april vloog Suus naar Hanoi om twee heerlijke weken met haar vriendje door te brengen. Uiteindelijk zijn we drie weken uit elkaar geweest zodat ik geen dingen in Vietnam over hoefde te slaan.
Het waterfestival (oftewel Songkran) was geweldig. Op dat moment was ik in Luang Prabang en heb ik de hele middag met veel enthousiasme zowel water, verf & witte poeder ontvangen als gegooid. Onder het genot van heerlijke muziek was het een groot watergevecht waarbij mijn dolfijnenpistool goed van pas kwam. Dit feest duurde 4 dagen maar dat vond ik iets te veel van het goede, dus de volgende dag ben ik met Niki samen naar het noorden gereisd. Daar hebben we een prachtige trekking gedaan waarbij we soep in een bamboe stam leerden maken en aten met een zelfgemaakte lepel van bamboe bladeren. Verder waande ik me diep in de jungle tijdens deze trekking in de bergen en bezochten we op de terug weg een aantal traditionele dorpen. In één dorp hadden de getrouwde vrouwen geen wenkbrauwen meer en kon iedereen dus gemakkelijk zien wie nog single was. Hierna splitsten ook Niki en ik ons op en ging ik alleen de tocht naar Vietnam aan.
Twee dagen, vele haarspeldbochten en meerdere overvolle busjes later kwam ik eindelijk aan in Vietnam. In Vietnam heb ik dus 'alleen' gereisd. Maar dat ben je eigenlijk nooit. Iedere keer weer leerde ik ontzettend veel leuke mensen kennen. In Sapa heb ik genoten van de omgeving door een dag op een brommer rond te crossen. In Hanoi aangekomen heb ik meteen de Castawaytour gedaan. Een 3daagse trip naar Halong Bay met 40 backpackers vol met prachtige uitzichten, relaxen op het privé eilandje, drankspelletjes, rotsklimmen, wake boarden, kajakken en veel gezelligheid.
De rit naar de Paradise Cave (wederom op een brommer) was adembenemend en de grot zelf was ontzettend indrukwekkend. In Hoi An heb ik een prachtige winterjas en blazer op maat laten maken en heb ik verder vooral het nachtleven gezien met weer heel veel gezellige mensen. Onze laatste koninginnedag heb ik overdag kunnen 'vieren' in een waterpark in Nha Trang waar ik weer even een klein kind was die de grootste lol had met de vele glijbanen. En ook heb ik samen met de Nederlandse Danielle nog even voor €12 kunnen parasaillen! Samen met de Engelse Joe (die zelf bijna nog enthousiaster over Qday was dan de gem. Nederlander) heb ik bij een bar een dealtje kunnen sluiten. Iedere 5 mensen die iets oranjes aan hadden kregen een fles gratis wodka. Een meer dan geslaagde avond met veel mensen, veel oranje, nog meer wodka, beerpong en een fantastisch feest.
De tocht achterop de motor van Nha Trang richting Dalat was de eerste 2,5 uur ontzettend mooi. Helaas ging het daarna regenen en dat stopte niet meer. Verkleumd tot op het bot zijn we toen maar snel door gereden naar Dalat en hebben we geen sightseeing meer gedaan helaas. De volgende dag in Dalat heeft dit gelukkig meer dan goed gemaakt want ik had een trip geboekt: Canyoning. Dit betekent eigenlijk vooral veel abseilen van rotsen en watervallen, vrije sprongen van 8m hoog maken en glijden van natuurlijke glijbanen. Ontzettend gaaf!
In Saigon heb ik de Cu chi tunnels bezocht en het oorlogsmuseum. Ontzettend indrukwekkend en zelfs ik werd er even stil van. Verder wat rondgelopen door deze stad wat al een hele beleving is met 8 milj inwoners en 6 milj motorbike's...!
En nu weer lekker samen met Suus door Cambodja aan het reizen. Het is heerlijk om weer met mijn maatje te zijn. Nu nog samen even keihard genieten van de laatste 5 weken van deze geweldige reis!

Liefs gaby

  • 08 Mei 2013 - 15:40

    Jantine:

    Jeuj de eerste! Leuk verslag en wat doe je veel

  • 08 Mei 2013 - 15:41

    Jantine:

    Oké ik dacht laat ik maar snel het eerste bericht plaatsen voordat de fam. Prinzen mij voor is. Ik kan echt niet meer bijhouden waar je allemaal wel niet geweest bent en wat je allemaal mee maakt! Geniet er nog even van en groetjes aan Suze!!

  • 08 Mei 2013 - 17:04

    Kim:

    Super leuk om weer een verslag te lezen! Wat doe en zie je toch ontzettend veel meid! fantastisch om te lezen!!

  • 08 Mei 2013 - 17:35

    Eduardo:

    Leuk Gabriela. Weer een mooi verslag heeeeeel kort samen gebonden.

  • 08 Mei 2013 - 21:37

    Karin Oonk:

    Hey Gabriela.

    Wat een super verhaal weer! Altijd leuk om te lezen en je mooie foto's te zien.
    Nu weet ik bijvoorbeeld zeker dat Vietnam erg mooi is! ;-)

    Geniet er nog even van!


  • 08 Mei 2013 - 22:43

    Wouter:

    ;)

  • 09 Mei 2013 - 11:56

    Miriam:

    Wauw Gaby! Wat een mooie verhalen!! :) Echt een reis van je leven!! Geniet er nog van!! :)

  • 09 Mei 2013 - 20:02

    Mirjam:

    Hey Gaby!

    Het klinkt weer super allemaal! WAUW!
    Ik krijg zelf ook helemaal zin om te gaan :)
    Blijf volop genieten,

    Liefs

  • 17 Mei 2013 - 09:33

    Millie :

    Een paar dingen had ik al wel gehoord maar als je dat alles zo op een rij ziet dan heb ik t gevoel dat je geen minuutje hebt stil gezeten! Heb je natuurlijk ook goed, geniet ervan zolang t nog kan!! Kusje Mil

  • 17 Mei 2013 - 09:33

    Millie :

    Een paar dingen had ik al wel gehoord maar als je dat alles zo op een rij ziet dan heb ik t gevoel dat je geen minuutje hebt stil gezeten! Heb je natuurlijk ook goed, geniet ervan zolang t nog kan!! Kusje Mil

  • 30 Mei 2013 - 13:22

    Jolien:

    Ben benieuwd naar een nieuw verhaal! Ik denk meer mensen :D
    Regelmatig kijken of er iets nieuws staat, maar dat wordt nu wel weer tijd ;)

    Geniet nog even de laatste twee weken!

    Groetjes Jolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gabriela

Actief sinds 23 Dec. 2009
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 98012

Voorgaande reizen:

20 Februari 2013 - 12 Juni 2013

Backpacken door Zuidoost-Azie

03 Augustus 2011 - 24 Juni 2012

Nieuwe uitdaging: lesgeven op Aruba!

11 Februari 2010 - 27 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: