Enjoying Thailand to the max! - Reisverslag uit Ban Pa Kham, Thailand van Gabriela Prinzen - WaarBenJij.nu Enjoying Thailand to the max! - Reisverslag uit Ban Pa Kham, Thailand van Gabriela Prinzen - WaarBenJij.nu

Enjoying Thailand to the max!

Blijf op de hoogte en volg Gabriela

08 Maart 2013 | Thailand, Ban Pa Kham

Heej allemaal!

Wat ontzettend leuk om jullie reactie's te lezen:) Khop-Khun-Kaa (=dankjewel)! Weer even een update. We maken ontzettend veel mee in een korte tijd en ik verbaas me er over dat dit alles in slechts 2 weken is gebeurd.
Woensdag 25 februari hebben we Bangkok verlaten en daar waren we beiden wel aan toe. Wat een drukke, hectische en volle stad! Nu lijkt het alsof Bangkok vreselijk was, maar dat was het zeker niet! We hebben de mooiste tempels en budha's v/d stad gezien, hebben gegeten en vooral rond gekeken in Chinatown, zijn (net zoals vele andere backpackers) gaan stappen in Khao San Road, hebben ons heerlijk laten masseren voor €3 per half uur en de visjes hebben een lekker maaltje gehad door van onze voeten te eten (kriebelde onwijs!).
Verder al allerlei nieuwe dingen uit de Thaise keuken geproefd (o.a. schorpioen!! wel na enige biertjes;) ), geleerd dat we moeten afdingen bij zowel taxi's &tuk tuk's als bij de kraampjes (anders betaal je veeeel te veel!) en dat ze hier soms andere regels hebben (ik lag in het park met mijn bikinitopje en een kort spijkerbroekje, maar ik werd door de 'parkbewaking' verzocht om mijn shirtje weer aan te doen).
We zijn richting Chiang Mai (ligt in het noorden van Thailand) gaan reizen, maar hebben wel een aantal tussen stops gemaakt in verschillende plaatsjes. De eerste dag al genoten we er van dat we een van de enige toeristen waren en dat de mensen zich hier niet aan je opdringen om spullen te verkopen. Bij een lokale avond markt in Ayuthaya hebben we allerlei lekkere dingen geproefd (Engels konden ze niet dus het was een verrassing wat er in zat), we hebben dat zelfde stadje op de fiets verkend (een echte oude oma-fiets, incl. pijnlijk zadel) en zijn in het stadje Lopburi geweest waar de apen overal waren: op monumenten, elektriciteitskabels, lantaarnpalen, leegstaande gebouwen, midden op een drukke weg etc. Daarna door gegaan naar Sukhothai, waar we de eerste dag alleen maar lekker bij het zwembad hebben gelegen. De volgende dag het 'Historical Park' bezocht (uiteraard weer met de fiets) met weer een aantal tempels en daarna een heerlijke massage gehad. Vervolgens zijn we met een 6 uur durende busrit in Chiang Mai aangekomen, waar we 's avonds met een bekende van Aruba hadden afgesproken voor een hapje, drankje en dansje. Een heel erg gezellige avond waardoor we met een kleine kater in een busje zaten voor onze 3days jungle tour (dit vond plaats in de bergen van Chiang Mai, waar ook meerdere mensem wonen en hun eigen dorpje hebben. Ze zijn meestal zelfvoorzienend en af en toe gaan er mensen naar de stad als ze echt iets nodig hebben). Maar niet voor niets want wauwwwwww wat was dat leuk!!! Onze groep bestond uit acht jonge mensen uit verschillende landen & onze gids 'Rambo'. Even een samenvatting: we hebben op olifanten gereden, veeeeeeel door de bergen gelopen/geklommen, heerlijk gegeten (onze gids kookte iedere dag weer iets anders uit de Thaise keuken), megaaaa slecht geslapen, een bergdorpje bezocht, onder twee prachtige watervallen gestaan, op zo'n vier meter afstand van een waterval geslapen aangezien hier ons kamp 1 nacht was, heerlijk om een kampvuur gezeten, vuurvliegjes, een slang & super grote spinnen gezien, gebakken rups gegeten (best wel lekker!) en op een bamboevlot over een rivier gevaren. Maar ook van de simpele dingen heb ik onwijs genoten. Want wat is het heerlijk om drie dagen in de natuur te zitten, weg van alle drukte uit de steden, met een gezellige groep waarmee we veel lol hadden maar ook serieuze gesprekken. 'S avonds deden we een kaartspel of waren we gezellig aan het kletsen. Tot dat de verkregen kaarsen op waren... Tja, ook een manier om iedereen in bed te krijgen ;) Slapen ging amper, we sliepen in hutjes van hout en de mensen die in de bergen wonen slapen natuurlijk niet op een matras...
Daarna kwamen we terug in Chiang Mai en werden we opgehaald door een kennis van de buurman van Suze. Super hartelijk ontvangen en we mochten 's avonds meteen mee eten. Ik blijf me verbazen over al het lekkers uit de Thaise keuken en de diversiteit er van. 'S avonds mocht Suze kaarsjes uitblazen voor haar verjaardag en lieten we wens-ballonnen op. Het was erg leuk om bij iemand te verblijven zodat we ook meer over de geschiedenis en cultuur van Thailand horen.
Nu zijn we alweer een dagje in Pai, een lekkere chillplek met een behoorlijke hippie-cultuur. We hebben nu wel even zin om niets te doen. En wauw, vanaf de eerste stap in dit plaatsje voel je je helemaal relaxed! We hebben een leuk hostel met een kamer in de sfeer van de Flinstones;) In de badkamer groeit een plant en het dak is daar half open. Ik zit dit verhaal nu aan het zwembad te typen, met 'Don't worry, be happy' op de achtergrond. Om even het sfeertje te omschrijven;)
11 maart pakken we de nachttrein naar Bangkok. Dan hebben we 1 nachtje daar en 13 maart vliegen we naar Myanmar (oftewel Birma) om daar drie weken te verblijven. Internet daar schijnt slecht te zijn dus waarschijnlijk pas daarna weer een update.
Zoals jullie lezen geniet ik op en top. Wat ben ik blij dat ik deze reis kan maken en al dit moois kan zien en ervaren. Ik hoop dat in NL ook alles goed gaat en dat het mooie weer nu een beetje zal aanhouden. Hier is het in het noorden prima uit te houden met 30 graden;)

Het valt me op dat...

- de thaise homo's vrouwelijker staan te dansen dan het gemiddelde meisje.
- je op straat in Bangkok vier geuren ruikt; eten (heeeeeeeel vaak en meestal lekker, behalve op de brakke ochtend), wierook, uitlaatgassen of plas...
- alle treinen die wij gehad hebben nog vertraging hebben gehad. De kortste een kwartier, de langste een uur en een kwartier. En ook de bus naar Pai vertrok pas een uur na de afgesproken tijd.
- in diezelfde treinen steeds mensen stappen met drinken of eten dat ze verkopen. Half zingend lopen ze dan door de trein om te laten horen wat ze verkopen en hoe duur het is.
- dat de Thaise mensen niet lijken te zweten. Ons hele lichaam is bezweet na een wandeling van tien min. en bij hen zie je nog niet eens een blosje...!
- de mensen hier de hele dag bezig zijn met eten of eten maken. We hoorden ook dat ze vaak 5 keer per dag eten, maar wel minder dan wij. Vandaar al die slanke figuurtjes dus!

Liefs gaby

  • 08 Maart 2013 - 08:28

    Eduardo:

    Leuk Gabriela om weer van alles te lezen. Ik schrijf je vanavond wel verder.
    papa

  • 08 Maart 2013 - 09:13

    Marrit:

    Wauwww wat een mooie dingen heb je al gezien:) Jaloers!! Geniet er nog van he! En blijf vooral foto's sturen via de whatsapp!!!

    Liefs,
    Marrit

  • 08 Maart 2013 - 09:41

    Marjolein:

    Woww wat een verhaal! Gaaf!!!

  • 08 Maart 2013 - 10:40

    Erna Prinzen-Navis:

    Leuk, leuk, leuk om alles te lezen.....en wat beschrijf je alles weer mooi; dat is echt mee-genieten! Ik moest wel lachen dat je in dat park weer iets aan moest trekken, toen je daar in je bikinitopje en korte broek lag.....moest gelijk denken aan een voorvalletje in een ver verleden....dat papa werd verteld dat hij ook niet meer mocht uittrekken....toen hij in het zonnetje zat (in korte broek en hemd). Hem werd toen verteld: " zo vind ik het naakt genoeg.....!"
    Heel veel plezier, en groetjes ook voor Suze!
    dikke kus mama

  • 08 Maart 2013 - 10:44

    Gerry Te Winkel:

    Ha gaby,
    Wat een belevenissen! Prachtige verhalen . En wat een totaal andere wereld.
    Geniet er van en blijf schrijven, leuk
    Gr. Ferdy en gerry

  • 08 Maart 2013 - 10:54

    Ingrid:

    Wat maken jullie toch mee! Heel mooi verslag, het is alsof ik erbij ben, vooral doorgeurbeschrijving en al! Groetjes van ons allemaal.

  • 08 Maart 2013 - 19:40

    Fernanda :

    Héérlijk om zo'n leuk en lang verhaal te lezen! Ik probeer met alles wat ik lees mee te genieten, alhoewel ik daar bij sommige dingen toch een beetje moeite mee heb...
    Heel veel plezier samen!

  • 08 Maart 2013 - 22:31

    Kim:

    Hey meid,

    Fantastisch verhaal weer! Ben best jaloers! Op de meeste dingen dan...want als je t hebt over mega dikke spinnen, dan lopen de rillingen al over mijn rug.....

    ik kijk uit naar je volgende bericht meid! Geniet ze!

  • 09 Maart 2013 - 10:39

    Ginette Gussinklo:

    Eindelijk kwam ik er aan toe om je verslagen te lezen (je moet er ook werkelijk even voor gaan zitten ;-)) Weer een prachtige beschrijving van wat jullie meemaken en dat jullie genieten is duidelijk!! Heel veel plezier en geniet met volle teugen!!

  • 10 Maart 2013 - 17:19

    Millie:

    Wow!! Gelukkig heb ik nog tijd gevonden om je verhaal te lezen want dat is t zeker waard! Klinkt erg mooi en gaaf, en behalve al die sportieve dingen heb je hopelijk ook nog genoeg ontspanning! :) We spreken elkaar snel, ben benieuwd naar de rest! Kusje

  • 10 Maart 2013 - 21:17

    Hemmie & Thea:

    Hallo hallo Gaby, wat een verhalen weer zeg, en jullie genieten volop, dat is duidelijk! Leuk om een beetje met jullie mee te reizen via deze site, geniet er maar fijn van, en pas goed op jezelf!! We blijven je (jullie) volgen, als we je tenminste bij kunnen houden......Doei, liefs Hemmie & Thea

  • 10 Maart 2013 - 21:41

    Hedi En Co:

    Wauw! Wat maken jullie toch fantastische dingen mee, geweldig. En erg leuk om je verhalen weer te lezen, je schrijft het altijd zo heerlijk beeldend, kan me wel een voorstelling maken. En ach, bij het zwembad dit verhaaltje tikken, was vast geen straf?! Ik schrijf dit stukje nu op m'n werk... verschil moet er zijn he?
    Geniet! En tot een volgend bericht.
    lieve groeten van ons

  • 12 Maart 2013 - 20:50

    Judith:

    Heey Gaby!! Super leuk verhaal! Ik wist veel al, en heb er ook al wat beelden bij gezien:) Echt super leuk.Zo krijgen wij allemaal ook wat mee van jou avonturen. Want die beleef je volgens mij echt zo te horen. Vooral die spinnen en slangen zou ik doodeng vinden;)
    Heeel veel plezier in Myanmar en ik hoop snel weer wat te horen.

    Xxxx Jud

  • 16 Maart 2013 - 04:46

    Daphne:

    Super gaby!! Geniet!!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gabriela

Actief sinds 23 Dec. 2009
Verslag gelezen: 752
Totaal aantal bezoekers 98010

Voorgaande reizen:

20 Februari 2013 - 12 Juni 2013

Backpacken door Zuidoost-Azie

03 Augustus 2011 - 24 Juni 2012

Nieuwe uitdaging: lesgeven op Aruba!

11 Februari 2010 - 27 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: