Regenseizoen komt, dus tijd voor ons om te gaan! - Reisverslag uit Hollenberg, Verenigde Staten van Gabriela Prinzen - WaarBenJij.nu Regenseizoen komt, dus tijd voor ons om te gaan! - Reisverslag uit Hollenberg, Verenigde Staten van Gabriela Prinzen - WaarBenJij.nu

Regenseizoen komt, dus tijd voor ons om te gaan!

Blijf op de hoogte en volg Gabriela

13 Juni 2013 | Verenigde Staten, Hollenberg

En dan is het alweer tijd voor mijn laatste verslag...!

Cambodja: In Sihanoukville genoten Suus & ik nog even samen van het strand en sliepen we in het schattige 'Mushroompoint'. Werkelijk alles was hier in de vorm van een mushroom; van onze bungalow, de badkamer tot aan onze heerlijke zachte ronde bed. In Koh Kong zagen we de indrukwekkende Tataiwaterval en kwam een aapje onze mango resten opeten, om vervolgens meteen even onze tuktukdriver te vlooien! Ook het onbewoonde Koh Kong Island was zeker een bezoekje waard. Je kon er mooi snorkelen, heerlijk op het strand liggen en de lunch die was klaar gemaakt boven een vuurtje was ontzettend lekker.
Ook in Phnom Penh hebben we ons goed kunnen vermaken. Eerst het indrukwekkende S21 museum bezocht, om vervolgens door te gaan naar de Killing Fields. Tijdens deze dag beseften we ons maar al te goed wat voor een vreselijke dingen de Khmer Rouge hier slechts veertig jaar geleden heeft gedaan.
Verder een kookcursus gedaan waar we de overheerlijke Amok Fish hebben gemaakt. Voor de boodschappen gingen we met z'n allen naar de markt en de vis die we kochten werd voor onze neus dood gemaakt. Maar niet in één keer... De vinnen bewogen nog een tijde terwijl de kop en staart er al af waren! Brrr.
Verder was het nachtleven bij de gaybar: 'Heart of darkness' ontzettend leuk, zijn we bij twee megaaa grote markten nog wat gaan shoppen, hebben we een heerlijke massage genomen en hebben we het super lekkere ijs van 'The blue pumpkin' geproefd.
In Sen Monorom hebben we een dagje gespendeerd met olifanten. Deze olifanten worden gehuurd en/of gekocht door een organisatie omdat ze bij hun eigenaren erg slecht behandeld en zelfs mishandeld worden. Veel hartverscheurende verhalen gehoord, maar gelukkig kan deze organisatie vaak ingrijpen.
Na een elf uur durende busrit kwamen we aan in Siem Reap.
Daar hebben we de beroemde tempels bezocht (om 5 uur opgestaan voor een mooie zonsopkomst maar helaas... het was bewolkt!). 's Middags kwam Maarten (travelmaatje van Laos) ook weer daar dus gezellig bij gekletst en 's avonds met z'n drieën wat drankjes & dansjes gedaan.
Vanuit Bangkok de laaaaaaange reis met z'n drieën gemaakt naar HET party eiland Koh Phangan. Vijf dagen alleen maar leuke feestjes en brakke stranddagen gehad met als afsluiting de beroemde Fullmoonparty. Wauw wat een gekte, wat een feest. Love it! Gelukkig hebben we ook nog 1 dag een motorbike gehuurd, want dit eiland is ook erg mooi.
Toen was het helaas tijd om afscheid te nemen van Maarten die weer naar NL ging. Wij gingen door naar Koh Tao, een super mooi eiland met veel rustige strandjes en bijna onmogelijk berijdbare wegen. Bijna, dus natuurlijk wel overal gereden;) Heerlijk bijgekomen van al het gefeest en ook de ontzettend mooie onderwaterwereld bekeken. Zelfs een paar babyhaaitjes gezien tijdens het snorkelen!
Daarna is Suze naar een klooster gegaan voor een stilte-meditatie-retraite. Eerst zou ik ook mee gaan maar bij de gedachte aan 9 uur meditatie per dag kreeg ik toch wel de kriebels. In plaats daarvan besloot ik om naar Krabi te gaan en daar met een boot naar Tonsai te varen. Een rustig strand dat bekend staat als een hotspot voor rotsklimmers. Die week heb ik weer wat rust in mezelf gekregen door alles wat me zou afleiden even 'weg te doen'. Dit resulteerde in een week zonder internet, muziek, lezen, alcohol & stappen. En met veel momentjes voor mezelf pakken en alleen maar gezonde, vegetarische maaltijden. En wauw, wat heeft dit me goed gedaan. De laatste drie dagen nog weer naar Koh Phangan gegaan om daar een yogales te volgen en het eiland nog wat meer te verkennen. Die 2 dagen niemand gesproken en even helemaal op mezelf geweest. Erg fijn. Acht juni was mijn 'rustweek' voorbij en was er een Blackmoonparty op het eiland, dus daar nog wel even een laatst leuk klein feestje op het strand gehad.
Tijdens de reis naar Bangkok op negen juni weer heerlijk met Suus geknuffeld & gekletst. Gisteren en vandaag de laatste souvenirtjes gekocht (in de stromende regen) en onze laatste favoriete Thaise maaltijden gegeten.

En dan is het nu tijd om naar huis te gaan. Ik ben er klaar voor. Ik heb een ontzettend leuke en mooie reis achter de rug. En dat is o.a. dankzij Suus, waarmee ik (bijna) alle mooie, bijzondere, melige en leuke momenten mee heb kunnen delen. Danki dushi!:) Had het niet anders willen doen!
En nu is het weer tijd om iedereen van thuis weer lekker te zien en leuke dingen te doen. En daarna....? Ik zie wel, vaste plannen zijn er nog niet echt. Maar wie weet zoek ik wel weer een volgend avontuur;)
Bedankt voor al jullie leuke reacties op deze site, facebook & whatsapp. Dat waardeer ik enorm!

Liefs Gaby

• 13 Juni 2013 - 13:20

Suus:

Aahh, leuk verhaal dushi! Ik heb ook enorm van jou genoten! Was een suuuperbackpacktrip!